پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۹:۴۴ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

10پیش شرط لازم برای رفتن به دندانپزشکی

بهداشت دهان ودندان

🔔 ۱۰پیش‌شرط لازم برای رفتن به دندان‌پزشکیsmiley

۱- دندان‌پزشکتان را انتخاب کنید.
بدون شک کیفیت ارایه خدمات دندان‌پزشکی در مراکز دندان‌پزشکی مختلف با هم یکسان نیست. حتی در یک مرکز درمانی واحد نیز ممکن است دندان‌پزشکانی با مهارت، اخلاق و کیفیت کار متفاوت انتظار شما را بکشند.

۲- آرامش داشته باشید.
توصیه می‌شود پیش از مراجعه به دندان‌پزشکی ساعت‌های آرامی داشته باشید و حتی در صورت امکان کمی بخوابید. خستگی و استرس می‌تواند روی روند درمان شما اثر بگذارد.

۳- مسواک بزنید.
دندان‌پزشکان جمله معروفی دارند: دهان شما نشانه شخصیت شماست! در توضیح این مثل می‌توان اینگونه گفت که شرایط دهان و دندان‌های شما و میزان توجه به بهداشت دهان شمایی کلی از شخصیت فردی و اجتماعی شما را نشان می‌دهد.

۴- دفترچه بیمه را همراه ببرید.
همراه داشتن دفترچه بیمه در مقالات با دندان‌پزشک لازم است. چراکه‌گاه لازم اس
ت برای تشخیص بهتر دندان‌پزشک برای شما عکس تشخیصی یا آزمایش بنویسد یا اینکه لازم بداند برای تکمیل درمان‌های دندان‌پزشکی داروهای خاصی را مصرف کنید.

۵- دارو‌ها و سابقه پزشکیتان را همراه داشته باشید.
دندان‌پزشک هنگام تصمیم گیری باید از سابقه پزشکی شما آگاه باشد. باید بداند شما چه بیماری‌ای دارید و چه داروهایی مصرف می‌کنید.

۶- در صورت داشتن بیماری خاصی با پزشک خود هماهنگ کنید.

۷- عکس‌های قبلی و پرونده دندان‌پزشکی خود را همراه ببرید.
اگر برای درمان دندا‌‌نهایتان به دندان‌پزشک جدیدی مراجعه می‌کنید که سابقه‌ای از درمان‌های گذشته شما ندارد، بهتر است رونوشتی از پرونده دندان‌پزشکی خود تهیه کرده و به او ارایه دهید. همچنین اگر عکس‌های تشخیصی قدیمی شما در دسترستان هستند آن‌ها را هنگام مراجعه به دندان‌پزشکی همراه ببرید.

۸- تشنه و گرسنه نباشید.
اگر برای درمان دندان‌هاتان وقت ملاقات دارید، با شکم خالی به دندان‌پزشکی نروید. تشنگی و گرسنگی می‌تواند استانه تحمل درد شما را کاهش دهد و بر اضطرابتان بیافزاید.اگر قند خون شما پایین باشد ممکن است در میانه درمان دچار افت قند خون شوید و از حال بروید یا حالتان دگرگون شود.

۹- پیش از رسیدن وقت درمان در مطب حاضر شوید.
حضور به موقع در محل درمان علاوه بر اینکه نمودار شخصیت شما و احترامتان به دندان‌پزشک است، می‌تواند از بروز استرس‌های بی‌مورد نظیر تلاش برای یافتن جای پارک اتومبیل و دویدن روی راه پله‌ها یا بحث با منشی به خاطر تاخیر و انتظار تا خالی شدن دست دندان‌پزشک پیش گیری کند.

۱۰- در صورت لزوم همراه داشته باشید.
بناست درمان مشکل و پیچیده‌ای نظیر جراحی لثه یا ایمپلنت برای شما انجام شود، بد نیست از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید در ملاقات با دندان‌پزشک شما را همراهی کند.داشتن یک همراه می‌تواند اضطراب شما را کم کند و به آرامش خاطرتان بیافزاید. در صورت دگرگون شدن حالتان به یاری شما بشتابد و یا اینکه پس از اتمام کار دندان‌پزشکی در راه منزل یا داروخانه شما را همراهی کند.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی