پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۰۲ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

هدف از مسواک زدن

بهداشت دهان ودندان

🔴هدف اصلی از مسواک زدن را اگر بدانیم کمک بزرگی در عملکرد ما خواهد گذاشت.

هدف اصلی یک مسواک زدن صحیح پاک کردن کلیه مواد غذائی همراه با مواد رسوبی مختلف و میکروارگانیسم هائی که به طور طبیعی بر روی کلیه سطوح دندان جایگزین شده اند میباشد مسواک زدن وقتی تکمیل خواهد شد که  مجاورات دندان با لثه و سطح زبان را نیز مورد توجه قرار داد. پس به طور کلی سه نوع مواد است که در لا بلای شیار های دندان ….. بین دندانها و…. بین دندانها و لثه رسوب میکنند :

مواد غذائی که در طی روز مصرف میشود.
پرو تئینهای بزاق و موادی که در طی شبانه روز براثر تجزیه مواد غذائی در محیط دهان توسط آنزیم ها و میکروبهای موجود در دهان بوجود میآید.
میکروبهائی که به طور طبیعی در محیط دهان وجود دارد.
هدف اصلی مسواک زدن پاک کردن کلیه این مواد از سطوح مختلف دندانی است .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی