جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۳۹ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

علت تشدید دندان درد هنگام شب

عصبکشی و درد دندان

چرا دندان درد در شب ها بیشتر است؟
 😳😳😳😖😖😫😫😩
شب ها وقتی به حالت درازکش و خوابیده هستیم، فشار کل ناحیه ی سر و داخل رگ ها افزایش پیدا می کند. ولی در حالت ایستاده این فشار کمتر است. همین امر باعث می شود که رگ های موجود در اتاق پالپ فشارشان افزایش پیدا کرده و در نتیجه فشار داخلی پالپ دندان بیشتر شود و دندان درد هم به همان نسبت افزایش پیدا کند.
به همین علت بیماری که دندان درد دارد، شب ها بلند می شود و مدام قدم می زند تا صبح شود، چون به محض خوابیدن دردش تشدید می شود و وقتی قدم می زند (چون ایستاده است) دردش کاهش می یابد.🌹

نظرات (۱)

  1. سلام
    ببخشید آقای دکتر یک سوالی داشتم ازتون. من حدود یکهفته پیش دندون شماره ۶پایینموعصب کشی و پر کردم اما هنوز بعضی وقتابخصوص شبا دردمیگیره.
    بنظرتون خوب میشه؟؟!
    • پاسخ:

      سلام
      بسته به شرایط مختلف دردپس ازعصب کشی میتونه رخ بده ومدت زمانش هم ممکنه تادوهفته تداوم داشته باشه امامعمولا دردشدیدی نداره وقابل تحمل هست.
      جای نگرانی نیست واین درد فعلاطبیعیه.امادرصورتی که بیش از 10روز درد داشتید جهت تهیه رادیوگرافی ازهمان دندان وبررسی دلایل به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی