پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

بیماری های لثه

بیماریهای لثه و جرمگیری دندانها

🎀مبحث بیماریهاى لثه🎀

💢ژنژیویت (التهاب لثه): بیماری‌های لثه و انساج اطراف دندان‌ها (پریودنتال) از مهم‌ترین عوامل از دست رفتن دندان‌هاست. این بیماری‌ها اغلب با ژنژیویت یا التهاب لثه آغاز می‌شود و طبق آمار در جوامع پیشرفته بین60 تا 80 درصد از مردم مبتلا به ژنژیویت هستند که خود از آن بی‌خبرند.

💢یکی از علائم مشخص ژنژیویت یا همان التهاب لثه، خونریزی‌های بی‌قاعده یا هنگام  مسواک زدن است که اغلب با بی‌دقتی در روش مسواک‌زدن و نخ دندان کردن اشتباه می‌شود و این‌گونه خونریزی‌ها ناگهانی و با اندکی درد یا سوزش بر اثر خراشیدگی یا صدمه به لثه اتفاق می‌افتد و همیشگی نیست. اما اگر شخصی با کمی فشار و مسواک خود به لثه متوجه شد که رنگ برس‌های مسواک قرمز شده، این نشانه ژنژیویت لثه است و با افزایش آن میکروب‌های محیط دهان (که به‌طور عادی در همه افراد به‌صورت غیرفعال) وجود دارند، فرصت خواهند یافت تا شروع یک بیماری جدی و عفونی لثه‌ای را رقم زده و به مرور زمان عمق این التهاب و عفونت بیشتر می‌شود و به‌دلیل اینکه بیماری‌های لثه اصولا دارای روند آهسته و پیوسته‌ای هستند، شخص بیمار متوجه تغییرات زیر بافتی نمی‌شود و در مراحل پیشرفته تر بیماری، علائم جدی‌تر نمایان خواهد شد و آن زمانی است که آسیب زیادی به انساج اطراف دندان وارد شده و درمان جهت بازگرداندن انساج به حالت طبیعی و سلامت بسیار مشکل و گاهی  غیرممکن است.

جهت مطالعه کامل بیماری های لثه به http://irden.ir/amoozesh/dandanpezeshki/163155 مراجعه نمایید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی