پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

ایمپلنت دندانی

جراحی و ایمپلنت

✅درمورد جایگزینی دندان یادندانهای ازدست رفته گزینه های مختلفی ازجمله ایمپلنت، پروتزمتحرک(پلاک متحرک) و بریج وجود داردکه بهترین گزینه، استفاده از ایمپلنت میباشد.

👈ایمپلنت دندانی چیست؟
ایمپلنت دندانی یک پیج ساده و معمولا از جنس تیتانیوم است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته بکارمی رود. بدنه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می گیرد و نقش ریشه دندان را ایفا میکند تا با ساخت روکشی روی آن، دندان از دست رفته جایگزین شود.

👈 آیا ایمپلنت پس میزند؟

بر خلاف پیوند بافتهای نرم مانند ریه،قلب یا کلیه، بدن ایمپلنت را پس نمیزند.ایمپلنت از جنس تیتانیوم ساخته میشود که با بافت بدن کاملا سازگار است و در واقع با استخوانهای اطراف یکپارچه میشود و جزئی از بدن میشود.

👈 بدون درمان ایمپلنت چه اتفاقی می افتد؟

حجم استخوان فک علاوه بر کارایی به عنوان محافظ ریشه دندان در ظاهر افراد هم تاثیر به سزایی دارد.در واقع ایمپلنت حجم استخوان را حفظ میکند که باعث بهبودی ظاهر و کیفیت زندگی میشود.

👈 عمر مفید ایمپلنت چقدر است؟

مطالعات گوناگون نشان می دهد که کسانی که در 20سال گذشته کاشت انجام دادهاند کماکان به خوبی کار میکنند . با این حال طرح درمان دقیق، درمان تخصصی، سلامتی عمومی، مراجعه منظم به دندانپزشک ،بهداشت و مراقبت اهمیت زیادی دارند .
به طور کلی ایمپلنتها عمر نامحدودی دارند البته بسته به نوع،طول،قطرو توزیع صحیح نیروها روی ایمپلنت ،جراح مجرب و بهداشت و نحوه نگهداری ایمپلنتها دوام متفاوت دارند

نظرات (۱)

  1. سلام لطفا درموردهزینه اش هم توضیح بدید چقدر درمیاد برای هر دونه ایمپلنت؟؟
    • پاسخ:

      سلام.بسته به دندان موردنظر،نوع ایمپلنت(شرکتهای مختلف) وتجربه ی جراح،هزینه متفاوت است. امابطورمعمول ومیانگین بین2تا3میلیون برای هرواحد ایمپلنت هزینه داردکه عمده این هزینه مربوط به خودپیچ ایمپلنت_که ازجنس تیتانیوم است_ میباشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی