جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۳:۱۴ ب.ظ

درباره سايت

دندانپزشک به تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می‌پردازد و از همین‌رو شاید بهتر باشد که عنوان این رشته را دهان‌پزشکی گذاشت.



در گذشته دندانپزشکی را مساوی با دندانسازی می‌دانستند. اما امروزه دندانسازی تنها بخشی از دندانپزشکی است. رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

دندان‌پزشکی یک علم تخصصی است که سلامت دهان و دندان را به عنوان عضوی مهم در سلامت جسم و روح، زیبایی و ادا کردن کلمات تامین می‌کند. همچنین به یاری این علم می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را در مراحل اولیه شناخت و از پیشرفت آن جلوگیری نمود.

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی

اهمیت حفظ ونگهداری دندانهای شیری

دندانپزشکی کودکان

Image result for ‫دندان شیری‬‎

✍️چرا باید دندان های شیری را حفظ کرد؟

 یک باور نادرست: دندان های شیری موقتی هستند و خواهند افتاد، پس اگر دچار پوسیدگی، درد یا آبسه شدند، انجام درمان ترمیم یا عصب کشی آنها لازم نیست!

✅بر خلاف این تصور دندان های شیری نقش مهمی در زندگی روزانه کودک مانند جویدن غذا، رشد مناسب کودک، کسب مهارت تکلم و نیز زیبایی چهره و اعتماد به نفس کودک دارند. این دندان ها به عنوان یک نگهدارنده ی طبیعی فضا برای دندان های دائمی شما عمل می کنند، یعنی حضور آن ها به دندان های دائمی کمک می کند که در زمان مناسب و در محل صحیح خود رشد کنند. از دست دادن زود هنگام دندان های شیری، می تواند باعث کوچک شدن طول قوس فکی، در نتیجه نامرتب شدن دندان های دائمی که چند سال بعد رشد می کنند شود.

✅این موضوع به احتمال زیاد سبب می شود کودک در آینده نیاز به درمان های پیچیده و پر هزینه ارتودنسی و جراحی فک برای اصلاح این مشکلات پیدا کند. پس با توجه به اهمیت دندان های شیری باید این دندان ها تا سنی که به طور طبیعی می افتند، حفظ شود.

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی